Büro Yönetimi ve Sekreterlik BELİRTME
İşletmede belirlenen gaye ve niyetleri başarmak için yönetici tarafından planlanmış, koordine edilmiş menşelerin (beşer, malumat, parasal ve maddi v.b) mütenasip olaraktan idare edilmesinde yöneticiye yardımcı olan ferttir.
GÖREVLER
Ofisin en etkili tarzda çalışmasını sağlamak üzere, - Büro yönetimi aşamalarını sürdürür,- gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini yürütür,- Telefon görüşmelerinin gerçekleştirilmesi, ulaşan yazı ve resimlerin idareciye aktarılması, buluşmaların belirlenmesi, ziyaretçilerin karşılanması görevlerini yapar,- Yönetici için lüzumlu belgeleri hazır eder,- Toplantı organizasyonu yapar,- Seyahat organizasyonu yapar,- Büroya ait donanımların onarımı, tamirini gerçekleştirir ve en etken şekilde kullanılmasını karşılar.
Kullanılan ALET VE Malzemeler
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap cihazı, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- Çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, yüklük vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU ÖZELLİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (insicamlı (düzgün) ve akışkan bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenli,- İnsanları tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları lazımdır.
İŞ ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. çalışma vakitleri çoğunlukla düzenlidir. Fakat çalıştığı işyerine ilişkin olarak akşamları geç saatlere yahut hafta sonları iş yapabilirler. iş ortamı malumat, belge ve insan ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öteki çalışanlarla iletişimde vardırlar.
İŞ ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı diplomalı olanların maslahat bölümü oldukça enli olup, kamu-özel sektöre ilişik bir yığın kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının daima daha çok fazla hissedilmesi, bu yerde eğitilmiş insan enerjisine duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
Meslek EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ Yerler
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
Meslek EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik kesimi ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Sahayı, Anadolu Kadın İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik tarafı ile Sıhhat Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca meydana getirilen talebe Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açıkta kalan olan programlara talebinde bulundukları takdirde ÖSS puanlarına nazaran yerleştirilmektedirler.
EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Öğrenim zamanı 2 yıldır. Öğrenciler öğretim ve eğitim süresince alttaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Farklı Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Pc, Umimi İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teknikleri, Hukukun Ana Kavramları, Protokol Bilgisi, İktisat, Genel irtibat, Örgütsel Tavır, Dosyalama ve Arşivleme Kuralları, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-husisi Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Teknikleri ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kısımı yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Sıhhat Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. işledikleri (çalıştıkları) ticarethanede yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Eğitim süresince koşulları yakışır olan öğrenciler Uzun Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Umimi Müdürlüğünün hazırladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde işledikleri (çalıştıkları) işyerinden kesin 1 ücret alabilirler. Öğrenim sonrası kamuya ilişkin kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 az Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen mertebe ve kademedeki katsayı ve tazminatlara nazaran ücret alırlar. Özel sektörde işe girişen iş elemanı işyerinin kapasitesine göre ekseriyetle asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça yabancı dil bilgisi, teknolojiyi istifade edilme bilgi ve becerisi gibi hususiyetleri de göz önüne alınarak, ücret yükselebilmektedir. Müdür konumunda ise bu ücretler daha da artabilmektedir.
DAHA ÇOK DETAYLI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEVKİLER
- alakadar Öğretim Kurumları,- Türkiye maslahat Şirketi Umimi Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- Yapısında İş Danışma Merkezi olan Türkiye mesele Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder