Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIM
İşletmede belirlenen gaye ve amaçları kazanmak için idareci tarafından stilize edilmiş, koordine edilmiş menbaların (insan, bilgi, parasal ve maddi v.b) mütenasip olarak yönlendirilmesinde idareciye muavin olan ferttir.
GÖREVLER
Ofisin en üretken şekilde çalışmasını temin etmek üzere, - Büro yönetimi aşamalarını devam ettirir,- gelen giden dökuman ile dosyalama aşamalarını sürdürür,- Telefon münazaralarının uygulanması, gelen makale ve görüntülerin idareciye iletilmesi, buluşmaların belirlenmesi, davetlilerin karşılanması görevlerini yapar,- İdareci için esaslı evrakları belirler,- Toplantı organizasyonu yapar,- Seyahat organizasyonu yapar,- Büroya ilişik gereçlerin onarımı, onarımını sağlar ve en rasyonel şekilde faydalanılmasını temin eder.
Yararlanılan ALET Ve Gereçler
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, yüklük vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU NİTELİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel kabiliyeti güçlü (düzgün ve akışkan bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenli,- insanları tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.
İŞ ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. iş saatleri ekseriyetle düzenlidir. Ancak çalıştığı işyerine ilişkin olarak akşamları geç saatlere veya hafta sonları iş yapabilirler. çalışma ortamı malumat, belge ve beşer ilişkileriyle alakalıdır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve diğer çalışanlarla irtibatta vardırlar.
ÇALIŞMA SAHALARI VE mesele BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi dereceli olanların mesele alanı bihayli enli olup, kamu-özel sektöre ilişik pekçok kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının daima daha fazla hissedilmesi, bu sahada eğitilmiş insan kuvvetine duyulan ihtiyacı artırmaktadır.
İş Eğitiminin VERİLDİĞİ Yerler
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere ilişkin meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
Meslek EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik kesimi ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Kadın İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik tarafı ile Sıhhat Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca meydana getirilen talebe Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açıkta kalan olan programlara arzusunu taşıdıkları takdirde ÖSS puanlarına bakarak yerleştirilmektedirler.
EĞİTİMİN VAKTİ VE İÇİNDEKİLER
Eğitim süresi 2 yıldır. Öğrenciler öğretim ve öğrenim süresince alttaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Farklı Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Pc, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Yöntemler, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, İdare (ekonomi), Genel irtibat, Örgütsel Davranış, Dosyalama ve Arşivleme Kuralları, Ticari Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-husisi Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Teknikleri ve Çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kısımı yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Esenlik Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. işledikleri (çalıştıkları) dükkanda yönetimin yüksek kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğretim süresince koşulları yaraşır olan öğrenciler Uzun Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kuruluşu Umimi Müdürlüğünün hazırladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde işledikleri (çalıştıkları) işyerinden belirlenmiş bir ücret alabilirler. Öğrenim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 az bulunan Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen mertebe ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. Özel sektörde işe girişen iş elemanı işyerinin kapasitesine nazaran çoğunlukla asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça dış dil bilgisi, teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi gibi özellikleri de dikkate alınarak, ücret yükselebilmektedir. Vekil konumunda ise bu ücretler daha da artabilmektedir.
DAHA FAZLA DETAYLI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEKANLAR
- alakadar Eğitim Kurumları,- Türkiye maslahat Şirketi Umimi Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- Bünyesinde İş Danışma Merkezi olan Türkiye iş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder