Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIMLAMA
İşletmede belirlenen gaye ve amaçları başarmak için yönetici yoluyla organize edilmiş, düzenlenmiş menbaların (beşer, bilgi, parasal ve parasal v.b) yaraşır olarak yönlendirilmesinde yöneticiye yardımcı olan ferttir.
GÖREVLER
Ofisin en etken tarzda çalışmasını temin etmek üzere, - Büro yönetimi işlemlerini yürütür,- gelen giden belge ile dosyalama işlemlerini devam ettirir,- Telefon görüşmelerinin ifa edilmesi, gelen yazı ve resimlerin idareciye ulaştırılması, randevuların belirlenmesi, misafirlerin karşılanması görevlerini yapar,- Vekil için gereken belgeleri hazır eder,- Toplantı organizasyonu yapar,- Gezi organizasyonu yapar,- Büroya ait teçhizatların onarımı, tamirini yaptırır ve en verimli biçimde istifade edilmesini sağlar.
Faydalanılan ALET VE Gereçler
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap makinası, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, kabin vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU NİTELİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel kabiliyeti güçlü (kusursuz ve akıcı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenli,- kişileri tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları icap eder.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. çalışma vakitleri genelde düzenlidir. Lakin çalıştığı işyerine ilişkin olaraktan akşamları geç saatlere veya hafta sonları çalışma yapabilirler. Çalışma ortamı malumat, belge ve beşer ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve diğer çalışanlarla iletişimde bulunurlar.
ÇALIŞMA ALANLARI VE iş BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı öğrencisi olanların maslahat sahayı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait bir yığın kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının gitgide daha fazla fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş beşer eforuna duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
Meslek EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ Mekanlar
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere bağlı meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
Meslek EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Kız İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik kısmı ile Sağlık Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri haricindeki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açıkta kalan olan programlara arzusunu taşıdıkları takdirde ÖSS puanlarına nazaran yerleştirilmektedirler.
ÖĞRETİMİN VAKTİ VE İÇERİĞİ
Eğitim müddeti 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve öğrenim süresince aşağıdaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Farklı Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Pc, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teorileri, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Genel haberleşme, Örgütsel Tavır, Dosyalama ve Arşivleme Teorileri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-has Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Kuralları ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi bölümüne yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Esenlik Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çalıştıkları firmada yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğrenim süresince koşulları mütenasip olan öğrenciler Uzun Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kuruluşu Genel Müdürlüğünün temin ettiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş bulunduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde işledikleri (çalıştıkları) işyerinden belli 1 ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ilişkin kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 az bulunan Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen derece ve kademedeki katsayı ve tazminatlara nazaran ücret alırlar. özel sektörde işe girişen meslek elemanı işyerinin kapasitesine göre genelde asgari ücretle işe yola çıkarak, deneyimi arttıkça yabancı dil bilgisi, teknolojiyi yararlanma bilgi ve becerisi gibi hususiyetleri de göz önüne alınarak, ücret yükselebilmektedir. İdareci konumunda ise bu ücretler daha da artabilmektedir.
DAHA TEFERRUATLI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEVKİLER
- İlgili Öğrenim Kurumları,- Türkiye maslahat Şirketi Genel Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- İçerisinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Şirketi İl ve Şube Müdürlükleri.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder