Büro Yönetimi ve Sekreterlik BELİRTME
İşletmede karara varılan amaç ve amaçları başarmak için vekil yoluyla ayarlanmış, düzenlenmiş kaynakların (insan, malumat, parasal ve parasal v.b) yakışır olaraktan yönetilmesinde yöneticiye muavin olan kişidir.
GÖREVLER
Ofisin en etken tarzda çalışmasını sağlamak üzere, - Büro yönetimi süreçlerini sürdürür,- gelen giden dökuman ile dosyalama işlemlerini devam ettirir,- Telefon konuşmalarının yapılması, ulaşan makale ve imajların idareciye aktarılması, buluşmaların ayarlanması, misafirlerin karşılanması faliyetlerini yapar,- İdareci için gereken belgeleri ayarlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ilişik gereçlerin tamiri, tamirini sağlar ve en etkili tarzda istifade edilmesini karşılar.
Menfaatlenilen ALET Ve MALZEMELER
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- türlü demirbaşlar (masa, sandalye, vitrinli dolap vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN İKTİZA ETTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (mumtazam ve sıvı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenli,- kişileri tanıyan ve etkileyebilen, esrar saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. iş vakitleri genellikle düzenlidir. Ancak çalıştığı işyerine ilişkin olarak akşamları geç saatlere yahut hafta sonları çalışma yapabilirler. Çalışma çevresi bilgi, belge ve insan ilişkileriyle alakadardır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öbür çalışanlarla haberleşmede bulunurlar.
ÇALIŞMA SAHALARI VE iş BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı diplomalı olanların mesele sahayı bihayli geniş olup, kamu-husisi sektöre ait sayısız kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha aşırı hissedilmesi, bu yerde eğitilmiş beşer eforuna duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
İş Öğretiminin VERİLDİĞİ Mahaller
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere ilişkin meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik tarafı ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü, Anadolu Kız İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik kesimi ile Sıhhat Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri haricindeki bölümlerden yahut liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca meydana getirilen öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara arzusunu taşıdıkları takdirde ÖSS puanlarına göre yerleştirilmektedirler.
EĞİTİMİN MÜDDETİ VE İÇİNDEKİLER
Öğrenim süresi 2 yıldır. Öğrenciler öğretim ve eğitim süresince alttaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Dış Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teknikleri, Hukukun Ana Kavramları, Protokol Bilgisi, İktisat, Genel haberleşme, Örgütsel Tavır, Dosyalama ve Arşivleme Kuralları, Ticari Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Usülleri ve iş Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kesiti yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çaba harcadıkları ticarethanede yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğrenim süresince koşulları yaraşır olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Umimi Müdürlüğünün verdiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş bulunduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çalıştıkları işyerinden kesin bir ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ilişkin kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 az bulunan Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen derece ve kademedeki katsayı ve tazminatlara göre ücret alırlar. has sektörde işe koyulan meslek elemanı işyerinin kapasitesine nazaran genellikle asgari ücretle işe başlayarak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi gibi spesiyaliteleri de dikkate alınarak, ücret yükselebilmektedir. Vekil konumunda ise bu ücretler daha da artabilmektedir.
DAHA FAZLA TEFERRUATLI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEKANLAR
- alakadar Eğitim Kurumları,- Türkiye maslahat Kuruluşu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- İçerisinde İş Danışma Merkezi bulunan Türkiye mesele Kuruluşu İl ve Şube Müdürlükleri.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder